Toyota Yaris jest najpopularniejszym samochodem marki w Europie. Od momentu premiery 3. generacji w 2011 roku Yaris stale zwiększa swój udział w segmencie B – obecnie w Europie Zachodniej zajmuje ponad 6,5 procent rynku aut miejskich. W 2016 roku sprzedaż modelu na kontynencie przekroczyła 208 tys. aut.
W Polsce w 2016 roku Yaris był najpopularniejszym samochodem miejskim wśród klientów indywidualnych. Wybrało go 18 procent tej grupy kupujących. Udział modelu w segmencie B wyniósł 16 procent – to 2. najlepszy wynik w kraju. Yaris jest też 5. najchętniej kupowanym samochodem na polskim rynku. Od rynkowej premiery tego modelu sprzedano w Polsce łącznie 225 tys. egzemplarzy.
Prace nad nową wersją Yarisa zaowocowały nowy stylem, wyższym poziomem bezpieczeństwa oraz lepszym wyposażeniem. Nowy wydajny silnik benzynowy 1,5 l i poprawione zawieszenie wpłynęły na jakość prowadzenia. Napęd hybrydowy nadal stanowi wyróżnik Yarisa w segmencie i wzmacnia jego pozycję na rynku. Obecnie hybrydowego Yarisa wybiera 40 procent nabywców w Europie.
Europejski projekt o globalnym znaczeniu
Toyota Yaris to samochód o silnych europejskich korzeniach. Od 2001 roku jest produkowany we francuskiej fabryce Toyota Motor Manufacturing w Valenciennes. W 2016 roku zakład ten opuścił trzymilionowy egzemplarz Yarisa. Francuska fabryka dostarcza miejską Toyotę na rynki w Europie, Afryce, Ameryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. Najnowsza aktualizacja po raz pierwszy została bezpośrednio zaadaptowana w bliźniaczym modelu Vitz produkowanym w Japonii.
Zmiany znacząco wykraczają poza standardowy face lifting. Program rozwojowy o wartości 90 milionów euro zaowocował udoskonaleniem ponad 900 części, wpływając na styl, osiągi i bezpieczeństwo samochodu.