Konfiguruj swoją ToyotęUmów się na jazdę próbnąUmów się na przeglądFinansowanie - oblicz ratę

Debiut Toyoty Yaris GRMN

Nowy hot hatch Toyoty na targach w Genewie

2017-03-10

Nowy Yaris GRMN to więcej niż hot hatch – to rasowy model wyczynowy, który bezpośrednio korzysta z osiągnięć technologicznych Toyoty wypracowanych w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Samochód napędzany turbodoładowanym silnikiem 1,8 dysponuje ponad 210 KM mocy, zapewniając świetne przyspieszenie i ogromną radość z jazdy. Model debiutuje na Salonie Samochodowym w Genewie 2017.

Nowa Toyota GRMN - Wygląd zewnętrzny

Twórcy Yarisa GRMN inspirowali się Yarisem WRC, odnoszącym sukcesy w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Toyota wróciła w tym roku do tej prestiżowej serii po 17 latach przerwy. Rajdy WRC nieustannie stawiają przed zespołem Toyoty ogromne wyzwania, przyspieszając rozwój nowych technologii oraz zdobycie unikalnych umiejętności przez kierowców, mechaników, inżynierów i managerów. Ich doświadczenie z tras rajdowych na całym świecie przekłada się na projektowanie coraz lepszych samochodów seryjnych.

Sportowe korzenie Yarisa GRMN przejawiają się w bardzo mocnym silniku, świetnych osiągach, a także w sportowej stylizacji nadwozia i projekcie wnętrza skoncentrowanym na kierowcy. Kolorystyka karoserii nawiązuje do oryginalnych zdobień Yarisa WRC.

Samochody w wersjach GRMN były do tej pory z sukcesem sprzedawane w Japonii. Yaris GRMN to pierwszy taki model dostępny w Europie. Toyota powierzyła jego budowę swojemu europejskiemu zespołowi, który odpowiadał za silnik i projekt wnętrza. Podwozie oraz układ hamulcowy skonstruowali japońscy inżynierowie Toyoty. Samochód będzie produkowany w fabryce Toyota Motor Manufacturing France w Valenciennes. Premierę rynkową zaplanowano na początek 2018 roku.

Turbodoładowany silnik


Yaris GRMN jest wyjątkowy na europejskim rynku hot hatchów ze względu na silnik z turbosprężarką. Dynamiczna jednostka 1,8 dostarcza ponad 210 KM mocy, napędzając przednią oś za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów. Auto ma najlepsze osiągi w swojej klasie pod względem przyspieszania od 0 do 100 km/h oraz od 80 do 120 km/h na 4. biegu.

Nowa Toyota GRMN - Wnętrze
Podwozie i zawieszenie


Yaris GRMN ma wzmocnione podwozie z dodatkowymi usztywnieniami, w tym z dodatkową belką pomiędzy kolumnami przedniego zawieszenia. Zawieszenie było tuningowane na słynnym torze Nürburgring Nordschleife podczas wyścigów i testów zespołu TOYOTA GAZOO Racing. Mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu zapewnia lepszą przyczepność i pewniejsze prowadzenie. Przednia belka stabilizująca ma zwiększoną średnicę, a krótsze sprężyny pozwalają lepiej trzymać się podłoża. Współpracują z nimi dedykowane amortyzatory opracowane wspólnie z Sachs. Samochód jest także wyposażony w bardzo wydajne sportowe hamulce z dużymi wentylowanymi tarczami i 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu.

Nowa Toyota GRMN - Wygląd zewnętrzny
Nowa Toyota GRMN - Wygląd zewnętrzny
Sportowy design


Sportowe możliwości Yarisa GRMN znajdują odzwierciedlenie w jego wyglądzie. Samochód jest dostępny tylko w wersji 3-drzwiowej, z czarnym spojlerem na klapie bagażnika. Porusza się na 17-calowych wieloramiennych kołach BBS z lekkich stopów. Yaris GRMN ma specjalnie zaprojektowane zderzaki z przodu i z tyłu, tylny dyfuzor i umieszczoną centralnie sportową rurę wydechową.

Sportowe fotele, opracowane specjalnie do tego modelu przez Toyota Boshoku, zapewniają najlepsze podparcie w swojej klasie. Mała kierownica znana z coupe GT86 jest pokryta skórą. Zaznaczono na niej poziomą linię, która ułatwia ustawienie kół na wprost. Samochód otrzymał także sportowe aluminiowe pedały i przeprojektowane zegary.

Nowa Toyota GRMN - Wnętrze
Nowa Toyota GRMN - Wnętrze
Nasza polityka e-prywatności

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Za sprawą cookies zostają zapamiętane Twoje preferencje, np. wybrany salon dilerski. Jeśli chcesz dokonać ich zmiany, kliknij na: Zmień ustawienia cookies.